Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Muzeum Mleka w Grajewie. Obiekt zwiedziło ponad 400 osób

Katarzyna Paszkowska
Facebook/Muzeum Mleka
Muzeum Mleka ma potencjał by stać się obiektem, dla obejrzenia którego zwiedzający będą chcieli specjalnie przyjechać do Grajewa - uważa Tomasz Dudziński, dyrektor Grajewskiego Centrum Kultury, które jest zarządcą muzeum.

W ubiegłym tygodniu minęły dwa miesiące od dnia otwarcia Centrum Tradycji Mleczarstwa - Muzeum Mleka w Grajewie. Jak przyznaje Tomasz Dudziński liczba osób, która dotychczas odwiedziła placówkę przewyższyła wszelkie założenia i oczekiwania.

- W okresie pierwszych dwóch miesięcy funkcjonowania CTM-MM salę ekspozycyjną odwiedziło łącznie 406 osób, w tym 99 turystów spoza Grajewa - informuje dyrektor.

Muzeum odwiedzają zarówno grupy zorganizowane jak i klienci indywidualni, którzy stanowią około 35% zwiedzających.

Porosły. Na przedniej szybie wstawił sobie... domowe okno (zdjęcia)

- Wśród najmłodszych odwiedzających muzeum największą popularnością cieszą się: kolorowe zwierzęta na łące, model krowy do dojenia oraz tzw. wir wodny. W przypadku osób dorosłych są to aplikacje z kulą ziemską, mapping i fragmenty komedii z okresu PRL prezentowane w barze mlecznym - wylicza Dudziński.

Grajewskie Centrum Tradycji Mleczarstwa czynne jest 7 dni w tygodniu w godzinach 10.00 - 18.00. Obecnie zatrudnionych jest tam 6 osób, w tym 2 pracowników gospodarczych.

Jak przyznaje dyrektor, ze względu na krótki okres funkcjonowania, trudno jest ocenić miesięczne koszty utrzymania muzeum.

https://poranny.pl/wiemy-ile-zarabiaja-absolwenci-politechniki-bialostockiej-to-nie-sa-kokosy-ale-i-nie-drobne/ar/11822703

- Na chwilę obecną szacujemy, że łączny - roczny koszt funkcjonowania placówki powinien zmieścić się w zaplanowanych 500 tys. zł. (czyli ok. 40 tys. miesięcznie). W kwocie tej znajduje się zarówno utrzymanie obiektu (ciepło, woda, energia elektryczna, przeglądy techniczne instalacji itp.), koszty wynagrodzenia zatrudnionych pracowników, koszty bieżącego funkcjonowania (materiały promocyjne, biurowe, środki czystości itp.), czy też organizacji dodatkowych wydarzeń w placówce - wyjaśnia szef GCK.

Popularność jaką cieszy się Muzeum Mleka w naszym regionie mobilizuje zarówno władzę jak i pracowników do dalszego działania i nieustannego udoskonalania placówki.

- Staramy się by Muzeum Mleka było obiektem, który „żyje”. Dlatego tez podejmujemy działania, które wzbogacają ofertę sali ekspozycyjnej. Są one kierowane do różnych grup odbiorców, choć priorytetem dla nas są dzieci. W zorganizowanych dotychczas dodatkowych wydarzeniach wzięło udział w sumie 386 osób. W marcu planowane są: spotkanie z dietetyczką z okazji Dnia Kobiet, kolejna sobota z Krówką Matyldą oraz otwarcie wystawy plastycznej - dodaje Tomasz Dudziński.

Mućka w chmurze. Technologia pomoże hodowcom nie przegapić rui, źródło: RUPTLY/TVN

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grajewo.naszemiasto.pl Nasze Miasto